Σκοπός του προγράμματος είναι να δοθεί μια δεύτερη επιχειρηματική ευκαιρία σε AΝΕΡΓΟΥΣ που διέκοψαν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα εντός του διαστήματος 01.01.2012 έως 31.12.2021 ώστε να δημιουργήσουν μια νέα επιχείρηση (με το ίδιο ή διαφορετικό αντικείμενο δραστηριότητας).
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Το πρόγραμμα επιχορήγησης διαρκεί 12 μήνες, με (επιπλέον) 3μηνη δέσμευση λειτουργίας της επιχείρησης και μπορεί να επεκταθεί κατά (επιπλέον) 12 μήνες, κατόπιν αίτησης πριν τη λήξη της τρίμηνης δέσμευσης.
ΕΠΙΙΧΟΡΗΓΗΣΗ
Το ποσό επιχορήγησης για τους 12 μήνες ανέρχεται από 12.000 έως 24.000 ευρώ (ανάλογα με τον αριθμό δικαιούχων, σε περίπτωση δημιουργίας εταιρείας) και καταβάλλεται σε τρεις δόσεις ενώ σε περίπτωση επέκτασης, μετά από αίτηση, καταβάλλονται άλλες δύο δόσεις και η επιχορήγηση μπορεί να ανέλθει έως το ποσό των 36.000 ευρώ (για 3 δικαιούχους). Σε περίπτωση δημιουργίας ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ, η συνολική επιχορήγηση (με την επέκταση) ανέρχεται σε 20.000 ευρώ.
Πιο αναλυτικά, το ποσό της επιχορήγησης για το 1ο έτος (χωρίς την επέκταση) ανέρχεται σε :
α) έως 12.000€ για 1 δικαιούχο ατομικής επιχείρησης ή μέλος εταιρείας (µε ποσοστό συμμετοχής του δικαιούχου στο εταιρικό κεφάλαιο τουλάχιστον 51%),
β) έως 18.000€ για 2 δικαιούχους – µέλη εταιρείας (µε ποσοστό συμμετοχής κατά 1/2 έκαστος) και
γ) έως 24.000€ για 3 δικαιούχους – μέλη εταιρείας (µε ποσοστό συμμετοχής κατά 1/3 έκαστος).
Το ποσό επιχορήγησης για το 2ο έτος (της επέκτασης του προγράμματος), ανέρχεται σε :
α) έως 8.000€ για 1 δικαιούχο ατομικής επιχείρησης ή μέλος εταιρείας (µε ποσοστό συμμετοχής του δικαιούχου στο εταιρικό κεφάλαιο τουλάχιστον 51%),
β) έως 10.000€ για 2 δικαιούχους – µέλη εταιρείας (µε ποσοστό συμμετοχής κατά 1/2 έκαστος) και
γ) έως 12.000€ για 3 δικαιούχους – μέλη εταιρείας (µε ποσοστό συμμετοχής κατά 1/3 έκαστος).
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ είναι άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του Οργανισμού, που πληρούν αθροιστικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
– έχουν διακόψει την επιχειρηματική δραστηριότητα από 01/01/2012 έως 31/12/2021
– έχουν καταβάλει στον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας τη μηνιαία εισφορά ύψους 10 ευρώ για τουλάχιστον ένα έτος (ήτοι να έχουν ασφαλιστεί για 1 έτος στον ΕΦΚΑ) ή να την έχουν ρυθμίσει και να είναι ενήμεροι με τους όρους της ρύθμισης,
– δεν έχουν μεταβιβάσει την επιχείρησή τους ή το μερίδιό τους σε επιχείρηση η οποία ανήκε σε συζύγους ή πρόσωπα α’ ή β’ βαθμού συγγένειας
– δεν έχουν ασκήσει οποιαδήποτε επαγγελματική/επιχειρηματική δραστηριότητα από 01/11/2020 έως τη δημοσίευση της τροποποίησης Υπουργικής Απόφασης (8/3/2022)
Στο πρόγραμμα επίσης μπορούν να υποβάλουν αίτηση και άνεργοι πρώην επιχειρηματίες που δεν έχουν προχωρήσει σε νέα έναρξη δραστηριότητας, με την προϋπόθεση ότι μετά την κοινοποίηση της θετικής αξιολόγησης (προέγκριση) του επιχειρηματικού τους σχεδίου από τον ΟΑΕΔ θα προχωρήσουν στην έναρξη δραστηριότητας σε ΔΟΥ εντός δύο μηνών.
Επισημαίνεται ότι δεν δύναται να ενταχθούν στο πρόγραμμα οι υποψήφιοι που ασκούσαν ίδια επιχειρηματική δραστηριότητα (κύρια ή δευτερεύουσα), με την προτεινόμενη στο επιχειρηματικό τους σχέδιο, κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν την έναρξη την νέας.
ΠΡΟΣΟΧΗ
– Ο δικαιούχος δεν επιτρέπεται να απασχοληθεί ως μισθωτός καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος.
– Η επιχείρηση θα πρέπει να λειτουργεί σε αυτοτελή επαγγελματικό χώρο και όχι στην οικία, με εξαίρεση τις μητέρας παιδιού ηλικίας έως έξι (6) ετών, τις γυναίκες που φροντίζουν στην οικία τους, σύζυγο ή συγγενείς α΄ βαθμού με αναπηρία 80% και άνω και την ηλεκτρονική παροχή αγαθών και υπηρεσιών, αποκλειστικά μέσω διαδικτύου (μη δραστηριοποίηση σε επαγγελματική εγκατάσταση εκτός οικίας, όπως προκύπτει από την έναρξη επιτηδεύματος στην ΔΟΥ).
– Όσοι οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές που αφορούν σε προηγούμενη επιχειρηματική δραστηριότητα και δεν έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης, αποκτούν ασφαλιστική ενημερότητα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 40 του ν. 4578/2018, την οποία προσκομίζουν μετά την υπαγωγή τους στο πρόγραμμα και παραμένουν ενήμεροι καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος του προγράμματος, εφόσον είναι συνεπείς ως προς τις τρέχουσες ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις. Από το ποσό της επιχορήγησης που δικαιούνται οι ενταγμένοι στο πρόγραμμα, παρακρατείται ποσοστό 25% από τον ΟΑΕΔ (ήτοι έως 1.000€ ανά δόση), ο οποίος το αποδίδει στον ΕΦΚΑ έναντι εξόφλησης των οφειλών τους.
ΔΕΝ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
1. επαγγελματικές δραστηριότητες που απαιτούν την ύπαρξη κενής θέσης (ενδεικτικά: συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές),
2. επαγγελματικές δραστηριότητες σχετικά με την εκμετάλλευση επιβατικού ή φορτηγού δημόσιας χρήσης,
3. εποχικές ως προς τον κύκλο εργασιών επιχειρήσεις, κυλικεία, καντίνες, περίπτερα, πλανόδιες επιχειρήσεις, τυχερά ή ηλεκτρονικά τυχερά παιχνίδια, κλπ,
4. επιχειρηματικές δραστηριότητες οι οποίες εντάσσονται σε ήδη οργανωμένο ομοιόμορφο δίκτυο διανομής προϊόντων και παροχής υπηρεσιών και οι οποίες εκμεταλλεύονται, σε εκτέλεση σχετικών συμβάσεων, άδειες εκμετάλλευσης δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας που αφορούν συνήθως εμπορικά σήματα ή διακριτικούς τίτλους και τεχνογνωσία για την χρήση και την διανομή αγαθών ή υπηρεσιών (ενδεικτικά: franchising, shop in shop, δίκτυο πρακτόρευσης),
5. επιχειρήσεις που λειτουργούν αποκλειστικά από τη 10η μετά μεσημβρίας έως την 6η πρωινή,
6. επιχειρήσεις που έχουν σύνθετο αντικείμενο δραστηριότητας και το ένα εξ αυτών περιλαμβάνεται στις εξαιρέσεις της παρούσας.
Επισημαίνεται ότι οι δικαιούχοι θα πρέπει να διατηρήσουν το αρχικό αντικείμενο δραστηριότητας, όπως περιγράφεται από τους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.), το οποίο ήταν επιλέξιμο για την υπαγωγή τους, καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Σε περίπτωση προσθήκης Κ.Α.Δ. κατά την περίοδο υλοποίησης του προγράμματος, αυτοί θα πρέπει να μην εμπίπτουν στις εξαιρέσεις του προγράμματος.
7. επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς στους οποίους δεν εφαρμόζεται το άρθρο 1 του Κανονισμού 1407/2013,
8. όσοι συστήνουν επιχείρηση που έχει το ίδιο αντικείμενο δραστηριότητας με επιχείρηση που λειτουργούσε στον ίδιο χώρο από άλλο επαγγελματία μέσα στο τελευταίο εξάμηνο πριν από την ημερομηνία έναρξης εργασιών της νέας επιχείρησης στη ΔΟΥ,
9. όσοι έχουν ενταχθεί σε προηγούμενα προγράμματα Νέων Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΝΕΕ) του ΟΑΕΔ από την 1η/1/2008 και εφεξής,
10. οι συστεγαζόμενες επιχειρήσεις. Με τον όρο συστέγαση νοείται η εγκατάσταση της επιχείρησης σε ίδιο, μη διακριτό, χώρο με άλλη επιχείρηση.
Δεν αποτελεί κριτήριο χαρακτηρισμού μιας επιχείρησης ως συστεγαζόμενης, αν αυτή εξυπηρετείται (βάσει ισχύουσας συμβάσεως για την εγκατάσταση της σε δομές ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας όπως είναι οι θερμοκοιτίδες, τα τεχνολογικά πάρκα, οι χώροι συνεργασίας/co-workinq spaces), από κοινή παροχή υπηρεσιών κοινής ωφέλειας και καταβάλει τις δαπάνες υπηρεσιών κοινής ωφέλειας μαζί με τις λοιπές δαπάνες απευθείας στον ιδιοκτήτη – διαχειριστή του χώρου γραφείων ή καταστημάτων. Σ’ αυτή την περίπτωση για την απόδειξη της αυτοτελούς επαγγελματικής έδρας αρκεί στη νόμιμη σύμβαση που έχει συνάψει για την εγκατάστασή της, να οριοθετείται με σαφήνεια ο χώρος της επαγγελματικής έδρας.
Εάν διαπιστωθεί συστέγαση επιχειρήσεων, ανακαλείται η απόφαση υπαγωγής στο πρόγραμμα,
11. Αυτοαπασχολούμενοι, αμειβόμενοι με δελτίο παροχής υπηρεσιών, η ασφάλιση των οποίων ρυθμίζεται στην παρ. 9 του άρθρου 39 του ν. 4387/2016 (Α’ 85).
12. όσοι ασκούσαν ίδια δραστηριότητα (κύρια ή δευτερεύουσα) κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν την έναρξη την νέας δραστηριότητας.
13. Τα ανωτέρω ισχύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
ΥΠΟΒΟΛΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΈΝΤΑΞΗ : Για τη χρηματοδότηση από το παρόν Πρόγραμμα απαιτείται η υποβολή, προς αξιολόγηση, επιχειρηματικού σχεδίου. Οι αιτήσεις θα αξιολογηθούν με σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής του επενδυτικού σχεδίου.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
1ο στάδιο: Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης υπαγωγής – επιχειρηματικού σχεδίου
2ο στάδιο: Αξιολόγηση των αιτήσεων και των επιχειρηματικών σχεδίων
3ο στάδιο: Υπαγωγή, ύστερα από έλεγχο της επιχείρησης
ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΕΓΚΑΙΡΑ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΑ : Επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για να εξετάσουμε τις ευκαιρίες επιδότησής σας & να σχεδιάσουμε μαζί την επιχειρηματική σας πρόταση, με ολοκληρωμένες προτάσεις, για το μέγιστο οικονομικό σας όφελος.
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΜΑΣ : Αναλαμβάνουμε όχι μόνο την εκπόνηση και υποβολή της πρότασής σας, αλλά και το συνολικό σχεδιασμό και τη μελέτη του έργου, καθώς και τη διαχείριση της υλοποίησης με εξειδικευμένους συνεργάτες. Ενδεικτικά : Δωρεάν έλεγχος προϋποθέσεων συμμετοχής, Δωρεάν ενημέρωση για τις επιλέξιμες δαπάνες και για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται , Δωρεάν προ-φάκελος επιδότησης, Δόμηση του «πνεύματος» του επενδυτικού σχεδίου, Κατάρτιση Προϋπολογισμού δαπανών με ολοκληρωμένες προτάσεις ενεργειών και Ηλεκτρονική υποβολή της Αίτησης Χρηματοδότησης, Παρακολούθηση πορείας Αξιολόγησης, Φυσική υποβολή του φακέλου συμμετοχής, Εποπτεία υλοποίησης επένδυσης, Συγκέντρωση Δικαιολογητικών για τη Σύνταξη & Υποβολή των ενδιάμεσων αιτήσεων εκταμίευσης & έκθεσης ολοκλήρωσης του επενδυτικού σχεδίου.
Σύμβουλοι Επιχειρήσεων tax-plan
Ολοκληρωμένος Σχεδιασμός Επιχειρηματικών Προτάσεων
Ερυθρού Σταυρού 9-17 (Εμπορικό Κέντρο Άστυ) – Λάρισα, Τ.Κ. 41221
Τηλ.2410533572 – 2413012052 – Φαξ 2410533772 , κιν. 6936920688 – 6932702616
e-mail: info@tax-plan.gr – website: www.tax-plan.gr
Αφήστε μια απάντηση