Ως ημερομηνία λήξης υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης χρηματοδότησης του α’ κύκλου ορίζεται η 3.10.2022 και ώρα 15:00.. «ΔΥΝΗΤΙΚΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ» – ωφελούμενοι της δράσης ορίζονται οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στο μητρώο της Δ.ΥΠ.Α., που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης, απασχόλησης ή κατάρτισης, 18-29 ετών, οι οποίοι υποβάλλουν αίτηση χρηματοδότησης, στην οποία περιλαμβάνεται πρόταση του επιχειρηματικού τους σχεδίου.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ – ΠΟΣΟ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣΗ διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται σε δώδεκα (12) μήνες. Το χρονικό διάστημα των 12 μηνών ισχύει από την ημερομηνία έναρξης δραστηριότητας της επιχείρησης στη ΔΟΥ.
Το κατ’ αποκοπή ποσό ενίσχυσης των νέων επιχειρήσεων/δικαιούχων της δράσης ανέρχεται σε 14.800 € και καταβάλλεται σε τρεις δόσεις ως εξής:
– 1η δόση ύψους 4.000 ευρώ: μετά την έναρξη δραστηριότητας στη ΔΟΥ και σε κάθε περίπτωση κατόπιν της έκδοσης της Τροποποίησης της Απόφασης Ένταξης, σύμφωνα με την παρ. 7.5 του άρθρου 7, της πρότασης (Ορόσημο Α)
– 2η δόση ύψους 5.400 ευρώ: μετά τη λήξη του α’ εξάμηνου από την έναρξη της επιχείρησης, κατόπιν επαλήθευσης της λειτουργίας για χρονικό διάστημα 6 μηνών (Ορόσημο Β)
– 3η δόση ύψους 5.400 ευρώ: μετά τη λήξη του β’ εξάμηνου από την έναρξη της επιχείρησης, κατόπιν επαλήθευσης της λειτουργίας για χρονικό διάστημα 6 μηνών (Ορόσημο Γ).
ΥΠΟΒΟΛΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΈΝΤΑΞΗ : Για τη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα επιδότησης θα απαιτηθεί η υποβολή, προς αξιολόγηση, επιχειρηματικού σχεδίου. Με το πέρας της ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης, ακολουθεί η διαδικασία αξιολόγησης των υποβληθέντων σχεδίων, η οποία πραγματοποιείται μέσω του ΠΣΚΕ, με ευθύνη της Δ.ΥΠ.Α.. Η αξιολόγηση των αιτήσεων είναι συγκριτική και αξιολογείται το σύνολο των προτάσεων που έχουν υποβληθεί.
ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΕΓΚΑΙΡΑ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΑ : Επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για να εξετάσουμε τις ευκαιρίες επιδότησής σας & να σχεδιάσουμε μαζί την επιχειρηματική σας πρόταση, με ολοκληρωμένες προτάσεις, για το μέγιστο οικονομικό σας όφελος.
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΜΑΣ : Αναλαμβάνουμε όχι μόνο την εκπόνηση και υποβολή της πρότασής σας, αλλά και το συνολικό σχεδιασμό και τη μελέτη του έργου, καθώς και τη διαχείριση της υλοποίησης με εξειδικευμένους συνεργάτες. Ενδεικτικά : Δωρεάν έλεγχος προϋποθέσεων συμμετοχής, Δωρεάν ενημέρωση για τις επιλέξιμες δαπάνες και για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται , Δωρεάν προ-φάκελος επιδότησης, Δόμηση του «πνεύματος» του επενδυτικού σχεδίου, Κατάρτιση Προϋπολογισμού δαπανών με ολοκληρωμένες προτάσεις ενεργειών και Ηλεκτρονική υποβολή της Αίτησης Χρηματοδότησης, Παρακολούθηση πορείας Αξιολόγησης, Φυσική υποβολή του φακέλου συμμετοχής, Εποπτεία υλοποίησης επένδυσης, Συγκέντρωση Δικαιολογητικών για τη Σύνταξη & Υποβολή των ενδιάμεσων αιτήσεων εκταμίευσης & έκθεσης ολοκλήρωσης του επενδυτικού σχεδίου.
Σύμβουλοι Επιχειρήσεων tax-plan
Ολοκληρωμένος Σχεδιασμός Επιχειρηματικών Προτάσεων
Ερυθρού Σταυρού 9-17 (Εμπορικό Κέντρο Άστυ) – Λάρισα, Τ.Κ. 41221
Τηλ.2410533572 – 2413012052 – Φαξ 2410533772 , κιν. 6936920688 – 6932702616
e-mail: info@tax-plan.gr – website: www.tax-plan.gr
ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Νέο πρόγραμμα επιδότησης 14.800€ από ΟΑΕΔ για τη Δημιουργία Επιχειρήσεων από νέους ελεύθερους επαγγελματίες ηλικίας 18 έως 29 ετών με έμφαση στην ψηφιακή οικονομία. Η ψηφιακή οικονομία συμπεριλαμβάνει ενδεικτικά: υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (σταθερή – κινητή – διαδικτυακή τηλεφωνία) υπηρεσίες Η/Υ, λογισμικό (συμβουλευτικές υπηρεσίες για εξοπλισμό), συμβουλευτικές υπηρεσίες για λογισμικό, εργασίες σε βάση δεδομένων, συντήρηση και επιδιόρθωση Η/Υ κ.λπ.), παροχή υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου, ευρυζωνικές υπηρεσίες, συστήματα αυτοματισμού γραφείου, εφαρμογές τηλεματικής, δορυφορικές υπηρεσίες, ψηφιακή τηλεόραση, παροχή λύσεων ασφαλείας ηλεκτρονικών συστημάτων, κατασκευή εξοπλισμού RFID, διαχείριση ηλεκτρονικών προμηθειών, ηλεκτρονικό εμπόριο, ηλεκτρονικό επιχειρείν, τηλεκπαίδευση, σχεδιασμός ιστοσελίδων, ψηφιακές εκτυπώσεις, ψυχαγωγία με ψηφιακά μέσα.
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ – ΌΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
1. «ΔΥΝΗΤΙΚΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ» – ωφελούμενοι της δράσης ορίζονται οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στο μητρώο της Δ.ΥΠ.Α., που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης, απασχόλησης ή κατάρτισης, 18-29 ετών, οι οποίοι υποβάλλουν αίτηση χρηματοδότησης, στην οποία περιλαμβάνεται πρόταση του επιχειρηματικού τους σχεδίου.
2. «Δικαιούχοι» της δράσης ορίζονται τα νομικά πρόσωπα (Επιχειρήσεις), τα οποία λαμβάνουν την ενίσχυση σε συνέχεια της έγκρισης της αίτησης χρηματοδότησης και της ένταξης στη δράση.
3. Οι δυνητικοί δικαιούχοι κατά την ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης χρηματοδότησης, πρέπει σωρευτικά να εκπληρώνουν τις κάτωθι
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ:
α. Να είναι άνεργοι εγγεγραμμένοι στο μητρώο της Δ.ΥΠ.Α., ηλικίας 18 έως 29 ετών (να έχουν συμπληρώσει το 29ο έτος ηλικίας και να διανύουν το 30ο).
β. Να βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης, απασχόλησης ή κατάρτισης και να πληρούν το ηλικιακό κριτήριο κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.
γ. Να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εξατομικευμένης προσέγγισης και να έχουν συμφωνήσει σε ατομικό σχέδιο δράσης.
δ. Να είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους της ΕΕ ή ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και εργασίας στη χώρα μας ή πολίτες τρίτων χωρών που έχουν άδεια διαμονής σε ισχύ τουλάχιστον για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί το πρόγραμμα.
ε. Οι άντρες υποψήφιοι να έχουν εκπληρώσει ή νόμιμα απαλλαγεί από τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις. Οι δυνητικοί δικαιούχοι επισυνάπτουν ηλεκτρονικά – κατά την αίτηση χρηματοδότησης (επενδυτική πρόταση) – το πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης. Οι ομογενείς ή οι πολίτες χωρών της ΕΕ προσκομίζουν υπεύθυνη δήλωση ότι δεν έχουν καμία υποχρέωση ως προς την εκπλήρωση των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση σχετικού πιστοποιητικού της χώρας προέλευσης.
Ο έλεγχος των ως άνω προϋποθέσεων διενεργείται μέσω ΠΣ ΔΥΠΑ ή/και υπεύθυνων δηλώσεων των δυνητικών δικαιούχων.
4. ΌΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Οι δυνητικοί δικαιούχοι πρέπει να τηρούν σωρευτικά τους ακόλουθους όρους:
4.1. Να ιδρύσουν τις επιχειρήσεις τους και να δραστηριοποιηθούν νόμιμα εντός της ελληνικής επικράτειας.
4.2. Η έναρξη δραστηριότητας στη ΔΟΥ πραγματοποιείται μετά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης και το αργότερο εντός 60 ημερών από την ημερομηνία ανάρτησης της απόφασης ένταξης πράξεων στην ιστοσελίδα της Δ.ΥΠ.Α. και την ενημέρωση των δικαιούχων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).
Δύναται να δοθεί παράταση 30 ημερών πέραν του διαστήματος των 60 ημερών μετά από την υποβολή σχετικής αίτησης επιμήκυνσης του δικαιούχου και σχετική απόφαση του Προϊσταμένου του ΚΠΑ2.
4.3. Κάθε δυνητικός δικαιούχος υποβάλλει μία και μόνο αίτηση χρηματοδότησης (είτε ατομικά, είτε ως μέλος νομικού προσώπου / νομικής οντότητας).
4.4. Οι δυνητικοί δικαιούχοι εντάσσονται στη δράση είτε ως ατομικοί επιχειρηματίες, είτε ως μέλη νομικών οντοτήτων, με μία από τις ακόλουθες νομικές μορφές:
i. Ομόρρυθμη Εταιρεία (ΟΕ)
ii. Ομόρρυθμοι Εταίροι των Ετερόρρυθμων Εταιρειών (ΕΕ)
iii. Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ)
iv. Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (ΙΚΕ)
v. Συνεταιρισμός εργαζομένων του άρθρου 24 του Κεφαλαίου Ε’ του ν. 4430/2016 (Α’ 32).
Οι δυνητικά δικαιούχοι (που υποβάλλουν την αίτηση χρηματοδότησης) των ανωτέρω αναφερόμενων νομικών προσώπων, είναι οι εταίροι – μέλη που ασκούν τη διαχείριση των εταιρικών υποθέσεων βάσει είτε του θεσμικού πλαισίου, είτε του καταστατικού, είτε της απόφασης της Γενικής Συνέλευσης των εταίρων, κατέχουν το 51% του εταιρικού μεριδίου και είναι οι νόμιμοι εκπρόσωποι της επιχείρησης, πλην των συνεταιρισμών που ισχύουν τα οριζόμενα στον ν. 4430/2016 (Α’ 205).
Τα ανωτέρω ισχύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Ο νόμιμος εκπρόσωπος του δικαιούχου καθορίζει τον Υπεύθυνο του Έργου, ο οποίος έχει την γενική εποπτεία του έργου. Στις αρμοδιότητές του περιλαμβάνονται η ευθύνη της οικονομικής και διοικητικής υποστήριξης του έργου, η υποχρέωση της συγκέντρωσης των δικαιολογητικών υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου, καθώς και η τήρηση όλων των παραστατικών, που αφορούν στο έργο. Ο Υπεύθυνος του έργου είναι υπεύθυνος για την επικοινωνία της επιχείρησης με τη Δ.ΥΠ.Α..
4.5. Δεν εντάσσονται στη δράση:
i. Επαγγελματικές δραστηριότητες που απαιτούν την ύπαρξη κενής θέσης (συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές).
ii. Επαγγελματικές δραστηριότητες σχετικές με την εκμετάλλευση επιβατικού ή φορτηγού δημόσιας χρήσης.
iii. Εποχικές ως προς τον κύκλο εργασιών επιχειρήσεις, κυλικεία, καντίνες, περίπτερα, πλανόδιες επιχειρήσεις, τυχερά ή ηλεκτρονικά τυχερά παιχνίδια.
iv. Επιχειρηματικές δραστηριότητες οι οποίες εντάσσονται σε ήδη οργανωμένο ομοιόμορφο δίκτυο διανομής προϊόντων και παροχής υπηρεσιών και οι οποίες εκμεταλλεύονται, σε εκτέλεση σχετικών συμβάσεων, άδειες εκμετάλλευσης δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας που αφορούν συνήθως εμπορικά σήματα ή διακριτικούς τίτλους και τεχνογνωσία για τη χρήση και τη διανομή αγαθών ή υπηρεσιών (franchising, shop in shop, δίκτυο πρακτόρευσης).
v. Επιχειρήσεις που λειτουργούν αποκλειστικά από τη 10η μετά μεσημβρίας έως την 6η πρωινή.
vi. Επιχειρήσεις που έχουν σύνθετο αντικείμενο δραστηριότητας και το ένα εξ αυτών περιλαμβάνεται στις εξαιρέσεις της παρούσας.
vii. Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς, στους οποίους δεν εφαρμόζεται ο Καν. 1407/2013 όπως αναφέρονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV της παρούσας.
viii. Επιχειρήσεις που έχουν το ίδιο αντικείμενο δραστηριότητας με επιχείρηση που λειτουργούσε στον ίδιο χώρο από άλλο επαγγελματία μέσα στο τελευταίο εξάμηνο πριν από την ημερομηνία έναρξης εργασιών της νέας επιχείρησης στη ΔΟΥ.
ix. Οι επιχειρήσεις που θα δημιουργηθούν μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση ή/και επαναλειτουργία ή δημιουργία νέας επιχείρησης ή εκ-μίσθωση από τους ίδιους εταίρους στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το ίδιο αντικείμενο δραστηριότητας.
Για τις περιπτώσεις vii έως ix ο δυνητικός δικαιούχος προσκομίζει σχετική υπεύθυνη δήλωση κατά την υποβολή της αίτησης.
x. Όσοι είχαν ενταχθεί σε προηγούμενες δράσεις Νέων Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΝΕΕ) της Δ.ΥΠ.Α. (πρώην ΟΑΕΔ).
xi. Οι συστεγαζόμενες επιχειρήσεις. Με τον όρο συστέγαση νοείται η εγκατάσταση της επιχείρησης σε ίδιο, μη διακριτό, χώρο με άλλη επιχείρηση. Δεν αποτελεί κριτήριο χαρακτηρισμού μιας επιχείρησης ως συστεγαζόμενης, αν αυτή εξυπηρετείται (βάσει ισχύουσας συμβάσεως για την εγκατάσταση της σε δομές ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας όπως είναι οι θερμοκοιτίδες, τα τεχνολογικά πάρκα, οι χώροι συνεργασίας/co- workingspaces), από κοινή παροχή υπηρεσιών κοινής ωφέλειας και καταβάλει τις δαπάνες υπηρεσιών κοινής ωφέλειας μαζί με τις λοιπές δαπάνες απευθείας στον ιδιοκτήτη – διαχειριστή του χώρου γραφείων ή καταστημάτων. Σε αυτή την περίπτωση για την απόδειξη της αυτοτελούς επαγγελματικής έδρας αρκεί στη νόμιμη σύμβαση που έχει συνάψει για την εγκατάστασή της, να οριοθετείται με σαφήνεια ο χώρος της επαγγελματικής έδρας. Εάν διαπιστωθεί συστέγαση επιχειρήσεων, ο δικαιούχος απεντάσσεται από τη δράση.
Τα ανωτέρω ισχύουν καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης. Επιλέξιμοι και μη επιλέξιμοι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.) αναρτώνται την ιστοσελίδα της Δ.ΥΠ.Α.
4.6. Οι δικαιούχοι πρέπει να διατηρήσουν το αρχικό αντικείμενο δραστηριότητας, όπως περιγράφεται από τους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.), το οποίο ήταν επιλέξιμο για την ένταξής τους, καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Σε περίπτωση προσθήκης Κ.Α.Δ. κατά την περίοδο υλοποίησης του προγράμματος, αυτοί θα πρέπει να μην εμπίπτουν στις εξαιρέσεις.
4.7. Η απασχόληση των δυνητικών δικαιούχων με την ιδιότητα του μισθωτού είτε στις επιχειρήσεις τους, είτε σε άλλους εργοδότες κατά τη διάρκεια της δράσης αποτελεί λόγο απένταξής τους.
4.8. Η επιχειρηματική δραστηριότητα που θα αναπτύξουν οι δυνητικοί δικαιούχοι πρέπει να είναι οργανωμένη σε αυτοτελή επαγγελματικό χώρο. Ως αυτοτελής επαγγελματικός χώρος ορίζεται ο χώρος που αποτελεί χωριστή ιδιοκτησία, διαθέτει αυτονομία στις παροχές κοινής ωφέλειας (π.χ. ηλεκτρισμός) και δεν χρησιμοποιείται με οποιοδήποτε τρόπο ως κατοικία (κύρια ή δευτερεύουσα). Επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η λειτουργία της επιχείρησης σε χώρο (κατάλληλα διαμορφωμένο) εντός της οικίας του δικαιούχου στις περιπτώσεις:
α) γονέα παιδιού ηλικίας έως έξι (6) ετών, β) ατόμου που φροντίζει στην οικία σύζυγο ή συγγενείς α’ βαθμού με αναπηρία 80% και άνω
Για τις περιπτώσεις αυτές οι δικαιούχοι απαιτείται -κατά το αίτημα τροποποίησης των στοιχείων της αίτησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 7.5 του άρθρου 7 -να προσκομίζουν σχετικές βεβαιώσεις ή/και πιστοποιητικά, από δημόσιους φορείς.
4.9. Η δημιουργία υποκαταστήματος κατά την διάρκεια της δράσης δεν παραβιάζει τους όρους υπαγωγής στη δράση.
4.10. Οι επιχειρήσεις / δικαιούχοι που συμμετέχουν στη δράση πρέπει να τηρούν τη νομοθεσία περί υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων και πρόληψης του επαγγελματικού κινδύνου.
4.11. Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι δικαιούχοι δεν μπορούν να ενισχυθούν από άλλα Εθνικά ή Κοινοτικά Προγράμματα ενίσχυσης επιχειρήσεων.
Ιδίως για την επιχορήγηση δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας επισημαίνονται τα εξής:
– για τη δημιουργία της πρώτης θέσης εργασίας στην επιχείρηση οι δικαιούχοι δεν δύναται να ενισχυθούν από άλλα Εθνικά ή Κοινοτικά Προγράμματα, δεδομένου ότι στο ποσό της παρούσας ενίσχυσης συμπεριλαμβάνεται δαπάνη για τη δημιουργία μιας θέσης εξαρτημένης εργασίας.
– για τη δημιουργία επιπλέον θέσεων εργασίας (πέραν της πρώτης) οι δικαιούχοι δύναται να επιχορηγηθούν από προγράμματα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας (ΝΘΕ).
4.12. Πρέπει να τηρηθούν οι απαιτήσεις δημοσιότητας, όπως ορίζονται στα άρθρα 115-117 και στο Παράρτημα ΧΙΙ του Κανονισμού (ΕΕ) 1303/2014, στο Κεφάλαιο ΙΙ του Εκτελεστικού Κανονισμού 821/2014, στον Επικοινωνιακό Οδηγό για το ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και τα οριζόμενα στο άρθρο 11 της παρούσας και στο Παράρτημα Υποχρεώσεων Δικαιούχου, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της απόφασης ένταξης. Η υποβολή αιτήσεων των δικαιούχων στο πλαίσιο της πρόσκλησης σημαίνει και αποδοχή από μέρους τους των όρων δημοσιότητας.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ – ΠΟΣΟ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ
1. Η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται σε δώδεκα (12) μήνες. Το χρονικό διάστημα των 12 μηνών ισχύει από την ημερομηνία έναρξης δραστηριότητας της επιχείρησης στη ΔΟΥ.
2. Η δράση υλοποιείται σύμφωνα με την υπ’ αρ. 5231/ 18.1.2021 Έκθεση της ΕΥΘΥ αναφορικά με την τεκμηρίωση υπολογισμού κατ’ αποκοπή ποσού για τη δήλωση δαπανών της δράσης «Πρόγραμμα Επιχορήγησης Επιχειρηματικών Πρωτοβουλιών Απασχόλησης Νέων Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΝΕΕ)», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» που υλοποιείται από την Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), όπως αυτή εγκρίθηκε από την ΕΔΕΛ. Σύμφωνα με την ανωτέρω Έκθεση, το κατ’ αποκοπή ποσό ενίσχυσης των νέων επιχειρήσεων/δικαιούχων της δράσης ανέρχεται σε 14.800 € και καταβάλλεται σε τρεις δόσεις ως εξής:
– 1η δόση ύψους 4.000 ευρώ: μετά την έναρξη δραστηριότητας στη ΔΟΥ και σε κάθε περίπτωση κατόπιν της έκδοσης της Τροποποίησης της Απόφασης Ένταξης, σύμφωνα με την παρ. 7.5 του άρθρου 7, της πρότασης (Ορόσημο Α)
– 2η δόση ύψους 5.400 ευρώ: μετά τη λήξη του α’ εξάμηνου από την έναρξη της επιχείρησης, κατόπιν επαλήθευσης της λειτουργίας για χρονικό διάστημα 6 μηνών (Ορόσημο Β)
– 3η δόση ύψους 5.400 ευρώ: μετά τη λήξη του β’ εξάμηνου από την έναρξη της επιχείρησης, κατόπιν επαλήθευσης της λειτουργίας για χρονικό διάστημα 6 μηνών (Ορόσημο Γ).
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
1. Η αίτηση χρηματοδότησης (επενδυτική πρόταση) υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) που παρέχει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων
2. Η διαδικασία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης περιλαμβάνει τα εξής:
i. Μετά τη δημοσίευση της παρούσας, οι δυνητικοί δικαιούχοι που επιθυμούν να ενταχθούν στη δράση, υποβάλλουν αίτηση χρηματοδότησης στο ΠΣΚΕ.
ii. Για τη σύνδεση χρήστη στο ΠΣΚΕ απαιτείται εγγραφή στο σύστημα.
iii. Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης χρηματοδότησης είναι ο δυνητικός δικαιούχος να είναι εγγεγραμμένος χρήστης στο πληροφοριακό σύστημα (portal) της Δ.ΥΠ.Α. και να διαθέτει κωδικούς πρόσβασης σε αυτό (Ονομασία Χρήστη και Συνθηματικό).
iv. Η ηλεκτρονική αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1599/1986 όσον αφορά τα στοιχεία που περιλαμβάνονται και αναφέρονται σε αυτή. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται από τον ενδιαφερόμενο στην ηλεκτρονική αίτηση επισύρει τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις. Ο δυνητικός δικαιούχος φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης. Ειδικότερα, υποχρεούται να συμπληρώσει τα σχετικά πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης με τα ζητούμενα στοιχεία. Η αίτηση συνιστά εξουσιοδότηση προς την Δ.ΥΠ.Α. για τη χρήση και επεξεργασία των στοιχείων της από τα Πληροφοριακά Συστήματα (Π.Σ.) της Δ.ΥΠ.Α., το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ (ΣΕΠΕ – Δ.ΥΠ.Α. – e-ΕΦΚΑ) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, της Α.Α.Δ.Ε., του e-ΕΦΚΑ, του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου και του Υπουργείου Εσωτερικών (όταν πρόκειται για πολίτες τρίτων χωρών ή για ομογενείς).
v. Τροποποιήσεις / διορθώσεις στα στοιχεία των ηλεκτρονικών αιτήσεων μπορούν να γίνουν μόνο για όσο διάστημα η ηλεκτρονική αίτηση βρίσκεται σε κατάσταση «Προσωρινής Αποθήκευσης» στο ΠΣΚΕ. Μετά την «Οριστική Υποβολή» της ηλεκτρονικής αίτησης στο ΠΣΚΕ δεν είναι δυνατή οποιαδήποτε τροποποίηση/διόρθωση αυτής.
vi. Επισυναπτόμενα έγγραφα:
Οι δυνητικοί δικαιούχοι επισυνάπτουν στην ηλεκτρονική αίτηση:
α. Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986, στην οποία δηλώνουν ότι: α) η επιχείρηση που θα δημιουργήσουν δεν θα έχει το ίδιο αντικείμενο δραστηριότητας με επιχείρηση που λειτουργούσε στον ίδιο χώρο από άλλο επαγγελματία μέσα στο τελευταίο εξάμηνο πριν από την ημερομηνία έναρξης εργασιών της νέας επιχείρησης στη ΔΟΥ, β) η επιχείρηση δε θα δημιουργηθεί μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση ή/και επαναλειτουργία ή δημιουργία νέας επιχείρησης ή εκμίσθωση από τους ίδιους εταίρους στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το ίδιο αντικείμενο δραστηριότητας και γ) οι δραστηριότητες της επιχείρησης δεν εμπίπτουν στο εξαιρούμενο αντικείμενο εργασιών του Καν. 1407/2013 (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι).
β. Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986, στην οποία δηλώνουν υπεύθυνα ότι βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης, απασχόλησης ή κατάρτισης κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ).
γ. Πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης (για τους άνδρες υποψηφίους). Οι ομογενείς ή οι πολίτες χωρών της ΕΕ προσκομίζουν υπεύθυνη δήλωση ότι δεν έχουν καμία υποχρέωση ως προς την εκπλήρωση των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση σχετικού πιστοποιητικού της χώρας προέλευσης
Οι ανωτέρω υπεύθυνες δηλώσεις υποβάλλονται βεβαιωμένες για το γνήσιο της υπογραφής από ΚΕΠ ή μέσω της διαδικτυακής πύλης:
3. Ως ημερομηνία έναρξης υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης χρηματοδότησης του α’ κύκλου ορίζεται η 12.9.2022 και ώρα 13:00 και ως ημερομηνία λήξης υποβολής ορίζεται η 3.10.2022 και ώρα 15:00.
4. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ένταξης των δικαιούχων και εφόσον οι προκηρυχθείσες θέσεις δεν καλυφθούν, δύναται να προκηρυχθεί επόμενος κύκλος της δράσης μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού και λαμβάνοντας υπόψη ότι η δράση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως την 31.12.2023.
5. Οι ημερομηνίες έναρξης και λήξης για τους επόμενους κύκλους ανακοινώνονται με δελτίο τύπου το οποίο αναρτάται στην ιστοσελίδα της Δ.ΥΠ.Α. και αποστέλλεται μέσω του Γραφείου Τύπου της Δ.ΥΠ.Α. στον ημερήσιο τύπο καθώς και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του ΕΣΠΑ.
6. Το ΠΣΚΕ δέχεται αιτήσεις μέχρι την καθορισμένη από την ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης ανά κύκλο.
7. Οι αιτήσεις χρηματοδότησης υποβάλλονται από τους δυνητικούς δικαιούχους σύμφωνα με το «εγχειρίδιο υποβολής πρότασης» που αναρτάται στην ιστοσελίδα της Δ.ΥΠ.Α.
8. Το ΠΣΚΕ δίνει κωδικό έργου / πράξης και ημερομηνία ολοκλήρωσης της διαδικασίας υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.
9. Κατά την αξιολόγηση των αιτήσεων χρηματοδότησης γίνονται διασταυρώσεις, ώστε να επαληθευτεί η ακρίβεια των δηλωθέντων στοιχείων και να αποφευχθούν οι κίνδυνοι απάτης σε βάρος του ενωσιακού προϋπολογισμού.
10. Ο δυνητικός δικαιούχος, αποδέχεται ότι τα μηνύματα που θα αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) που έχει δηλώσει στο ΠΣΚΕ κατά την υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης (Γενικά στοιχεία δικαιούχου) επέχουν θέση κοινοποίησης και συνεπάγονται την έναρξη όλων των έννομων προθεσμιών και συνεπειών. Ο δυνητικός δικαιούχος απαιτείται να ελέγχει και τον φάκελο της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας (spam).
11. Σε όλα τα στάδια υλοποίησης της δράσης τηρούνται οι απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 «Για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων)», του ν. 4624/2019 καθώς και τα όσα ορίζονται από τις αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, προκειμένου να διασφαλίζονται όλες οι σχετικές προβλέψεις για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων και την προστασία τόσο των εν λόγω δεδομένων όσο και των δικαιωμάτων των υποκειμένων τους.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΈΓΚΡΙΣΗ ΠΡΑΞΕΩΝ
Με το πέρας της ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης, ακολουθεί η διαδικασία αξιολόγησης των υποβληθέντων σχεδίων, η οποία πραγματοποιείται μέσω του ΠΣΚΕ, με ευθύνη της Δ.ΥΠ.Α.. Η αξιολόγηση των αιτήσεων είναι συγκριτική και αξιολογείται το σύνολο των προτάσεων που έχουν υποβληθεί κατά την χρονική περίοδο που ορίζεται στην παρούσα ή στην προκήρυξη κάθε επόμενου κύκλου. Με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, παράγονται αποτελέσματα κατάταξης μέσα από το ΠΣΚΕ, με φθίνουσα σειρά βαθμολόγησης και πίνακας με όλες τις παραδεκτές αιτήσεις χρηματοδότησης. Οι αιτήσεις που τελικά χρηματοδοτούνται προκύπτουν με βάση τη σειρά κατάταξης στην κατάσταση αποτελεσμάτων αξιολόγησης παραδεκτών αιτήσεων χρηματοδότησης, με όριο την εξάντληση του προϋπολογισμού της παρούσας.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας εντάσσονται όλες οι αιτήσεις που ισοβαθμούν. Βάσει των ανωτέρω, τα αποτελέσματα αξιολόγησης περιλαμβάνουν:
i. Πίνακα εγκεκριμένων αιτήσεων, λαμβάνοντας υπόψη την έμφαση στην ψηφιακή οικονομία κατά ποσοστό 60% επί των εγκριθεισών αιτήσεων.
ii. Πίνακα εγκεκριμένων αιτήσεων μη ενισχυόμενων λόγω εξάντλησης του προϋπολογισμού της παρούσας.
iii. Πίνακα απορριφθεισών αιτήσεων, λόγω αρνητικής αξιολόγησης.
Η διαδικασία αξιολόγησης των προς χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων διενεργείται σε 2 στάδια:
Στάδιο Α: Έλεγχος πληρότητας και επιλεξιμότητας πρότασης
Ο έλεγχος πληρότητας της πρότασης γίνεται σύμφωνα με τα κριτήρια και τη μεθοδολογία του Παραρτήματος ΙΙΙ. Ο έλεγχος επιλεξιμότητας από τους αξιολογητές της πρωτοβάθμιας αξιολόγησης αναφορικά με την πλήρωση των κριτηρίων καθεστώτος ανεργίας, εκτός εκπαίδευσης, απασχόλησης και κατάρτισης και ηλικίας (18-29 ετών) γίνεται για την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στη δράση μέσω του ΠΣΚΕ. Ο έλεγχος επιλεξιμότητας συμπεριλαμβάνει τον έλεγχο πλήρωσης όλων των προϋποθέσεων του Καν. 1407/2013.
Στάδιο Β: Αξιολόγηση των προτάσεων ανά ομάδα κριτηρίων
Οι ομάδες κριτηρίων είναι οι κάτωθι:
1η Ομάδα κριτηρίων:
Α. Πληρότητα και σαφήνεια της πράξης.
Κατά την εξέταση της εν λόγω ομάδας κριτηρίων αξιολογούνται:
Α.1 Η σαφής περιγραφή του φυσικού αντικειμένου με αναφορά στα βασικά χαρακτηριστικά της πράξης
Α.2 Η τήρηση των προϋποθέσεων υπαγωγής δικαιούχου έτσι όπως αυτές περιγράφονται στην Πρόσκληση πέραν των κριτηρίων του Σταδίου Α.
Α.3 Η ρεαλιστικότητα του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης της πράξης ως προς την περίοδο επιλεξιμότητας του προγράμματος και του χρονικού διαστήματος ισχύος του καθεστώτος κρατικών ενισχύσεων που έχει επιλεγεί κάθε φορά για την πράξη.
Τα κριτήρια είναι δυαδικά (ναι/όχι). Προϋπόθεση θετικής αξιολόγησης είναι η πράξη να λαμβάνει ΝΑΙ σε όλα τα κριτήρια.
Για το κριτήριο Α.2 η τιμή είναι πάντα ΝΑΙ διότι στην παρούσα πρόσκληση δεν προβλέπονται επιπλέον προϋποθέσεις πέραν αυτών που ελέγχονται στο Στάδιο Α.
2η Ομάδα Κριτηρίων:
Β. Ενσωμάτωση οριζόντιων πολιτικών και τήρηση θεσμικού πλαισίου Κατά την εξέταση της εν λόγω ομάδας κριτηρίων αξιολογούνται:
Β.1 Η τήρηση εθνικών και κοινοτικών κανόνων,
Β.2 Η συμβατότητα προτεινόμενης πράξης με το “Σύστημα Εγγύηση για την Νεολαία” (ισχύει μόνο για NEETS 15-29 ετών),
Β.3 Η συμβατότητα της πράξης με τους κανόνες του ανταγωνισμού και των κρατικών ενισχύσεων.
Β.4 Η προαγωγή της ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών και της μη διάκρισης.
Β.5 Η εξασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία.
Τα κριτήρια είναι δυαδικά (ναι / όχι). Προϋπόθεση θετικής αξιολόγησης είναι η πράξη να λαμβάνει ΝΑΙ σε όλα τα κριτήρια.
3η Ομάδα Κριτηρίων:
Γ. Σκοπιμότητα πράξης (70%)
Κατά την εξέταση της εν λόγω ομάδας κριτηρίων αξιολογούνται:
Γ.1 Η αναγκαιότητα υλοποίησης της πράξης
Γ.2 Η αποδοτικότητα πράξης
Γ.3 Η βιωσιμότητα, λειτουργικότητα, αξιοποίηση
Γ.4 Η καινοτομία
Γ.5 Η δικτύωση
Γ.6 Η συνέργεια και η συμπληρωματικότητα της προτεινόμενης πράξης με άλλα έργα που είναι είτε ολοκληρωμένα είτε σε εξέλιξη στο πλαίσιο του ΕΠ ή άλλων προγραμμάτων.
Τα κριτήρια αξιολογούνται με βαθμολόγηση (κλίμακα 0-10) και η αναλυτική βαθμολογία των επιμέρους κριτηρίων περιγράφεται στο Παράρτημα ΙΙΙ.
Προϋπόθεση θετικής αξιολόγησης: Η πράξη πρέπει να λαμβάνει σε κάθε επιμέρους κριτήριο βαθμολογία μεγαλύτερη του μηδέν (0). Η μέγιστη βαθμολογία που μπορεί να συγκεντρώσει μία πράξη είναι: 60 βαθμοί. Ως ελάχιστο όριο θετικής αξιολόγησης ορίζεται βαθμός > 25.
4η Ομάδα Κριτηρίων:
Δ. Ωριμότητα Πράξης (30%)
Κατά την εξέταση της εν λόγω ομάδας κριτηρίων αξιολογούνται:
Δ.1 Το στάδιο εξέλιξης των απαιτούμενων ενεργειών ωρίμανσης της πράξης
Δ.2 Ο βαθμός προόδου διοικητικών ή άλλων ενεργειών
Τα κριτήρια αξιολογούνται με βαθμολόγηση (κλίμακα 0-10) και η αναλυτική βαθμολογία των επιμέρους κριτηρίων περιγράφεται στο Παράρτημα ΙΙΙ.
Προϋπόθεση θετικής αξιολόγησης: Η πράξη πρέπει να λαμβάνει σε κάθε επιμέρους κριτήριο βαθμολογία μεγαλύτερη του μηδέν (0). Ως ελάχιστο όριο θετικής αξιολόγησης ορίζεται βαθμός >8. Οι έλεγχοι των σταδίων Α και Β απαιτούν την εκπλήρωση όλων των κριτηρίων. Η βαθμολογία κάθε κριτηρίου προκύπτει από τον βαθμό αξιολόγησης επί τον συντελεστή στάθμισης του. Η συνολική βαθμολογία του επενδυτικού σχεδίου προκύπτει από το άθροισμα της βαθμολογίας κάθε ομάδας κριτηρίων επί τον συντελεστή στάθμισής της και πρέπει να τηρεί ελάχιστο συνολικό αποτέλεσμα.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΡΑΞΕΩΝ
8.2 Εξόφληση Δαπανών Υλοποίησης
8.2.1 Υποβολή αίτησης για καταβολή της πρώτης δόσης
Εντός 30 ημερών από την ημερομηνία ανάρτησης της τροποποίησης της Απόφασης Ένταξης στην ιστοσελίδα της Δ.ΥΠ.Α. και ενημέρωσης του δικαιούχου μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), ο δικαιούχος υποβάλλει αίτηση για καταβολή της πρώτης δόσης, επισυνάπτοντας τα σχετικά δικαιολογητικά σε ηλεκτρονική μορφή μέσω του ΠΣΚΕ προς την αρμόδια Υπηρεσία ΚΠΑ2 της έδρας της επιχείρησής του.
Τα δικαιολογητικά που οφείλει να επισυνάψει ο δικαιούχος στο ΠΣΚΕ είναι τα εξής:
i. Προσωποποιημένη Πληροφόρηση από το TaxisNet (μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr) με τα στοιχεία Μητρώου Φυσικού Προσώπου και Μητρώου Επιχείρησης (με τα Αναλυτικά Στοιχεία Εγκαταστάσεων).
ii. Άδεια άσκησης του επαγγέλματος, όπου απαιτείται, την οποία δύναται να διαθέτει ή ο ίδιος ο δικαιούχος ή ένας τουλάχιστον απασχολούμενος με πλήρη απασχόληση στην επιχείρηση. Σε περίπτωση που τη διαθέτει απασχολούμενος της επιχείρησης, επισυνάπτεται και το Έντυπο Ε4 ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ (πίνακας προσωπικού).
iii. Γνωστοποίηση μεταβολών λειτουργίας δραστηριότητας ή/και εγκατάστασης (μέσω της ιστοσελίδας https://notifybusiness.gov.gr/), για δραστηριότητες για τις οποίες ισχύει το καθεστώς της γνωστοποίησης.
iv. Άδεια λειτουργίας σε ισχύ ή βεβαίωση αναγγελίας ή Βεβαίωση υποβολής αίτησης για άδεια ίδρυσης και λειτουργίας από την αρμόδια υπηρεσία, για δραστηριότητες οι οποίες δεν υπάγονται στο καθεστώς γνωστοποίησης.
v. Φορολογική και Ασφαλιστική ενημερότητα σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.1α του άρθρου 32 του ν. 4314/2014.
8.2.2 Υποβολή αίτησης για καταβολή της δεύτερης δόσης.
Εντός 30 ημερών από την παρέλευση έξι (6) μηνών από την ημερομηνία έναρξης δραστηριότητας στη ΔΟΥ, ή εντός 30 ημερών από την εκταμίευση της πρώτης δόσης και σε κάθε περίπτωση με τη συμπλήρωση των έξι μηνών από την έναρξη δραστηριότητας, ο δικαιούχος υποβάλλει αίτηση για καταβολή της δεύτερης δόσης, επισυνάπτοντας τα σχετικά δικαιολογητικά σε ηλεκτρονική μορφή μέσω του ΠΣΚΕ προς την αρμόδια Υπηρεσία ΚΠΑ2.
Τα δικαιολογητικά που οφείλει να επισυνάψει ο δικαιούχος στο ΠΣΚΕ είναι τα εξής:
i. Προσωποποιημένη Πληροφόρηση από το TaxisNet (μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr) με τα στοιχεία Μητρώου Φυσικού Προσώπου και Μητρώου Επιχείρησης (με τα Αναλυτικά Στοιχεία Εγκαταστάσεων).
ii. Γνωστοποίηση μεταβολών λειτουργίας δραστηριότητας ή/και εγκατάστασης (μέσω της ιστοσελίδας https://notifybusiness.gov.gr/), για δραστηριότητες για τις οποίες ισχύει το καθεστώς της γνωστοποίησης.
iii. Άδεια λειτουργίας σε ισχύ ή βεβαίωση αναγγελίας ή βεβαίωση υποβολής αίτησης για άδεια ίδρυσης και λειτουργίας από την αρμόδια υπηρεσία, για δραστηριότητες οι οποίες δεν υπάγονται στο καθεστώς γνωστοποίησης.
iv. Σύνοψη εσόδων εξόδων από την ψηφιακή πλατφόρμα myData της Α.Α.Δ.Ε. (ηλεκτρονικά βιβλία ΑΑΔΕ) για το επιχορηγούμενο διάστημα λειτουργίας.
v. Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης (μέσω του ΠΣ e-ΕΦΚΑ).
vi. Φορολογική και Ασφαλιστική ενημερότητα σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1α του άρθρου 32 του ν. 4314/2014.
8.2.3 Υποβολή αίτησης για καταβολή της τρίτης δόσης Εντός 30 ημερών από την παρέλευση δώδεκα (12) μηνών από την έναρξη δραστηριότητας στη ΔΟΥ, ή εντός 30 ημερών από την εκταμίευση της δεύτερης δόσης και σε κάθε περίπτωση με τη συμπλήρωση των δώδεκα μηνών από την έναρξη δραστηριότητας, ο δικαιούχος υποβάλλει αίτηση για καταβολή της τρίτης δόσης, επισυνάπτοντας τα σχετικά δικαιολογητικά σε ηλεκτρονική μορφή μέσω του ΠΣΚΕ προς την αρμόδια Υπηρεσία ΚΠΑ2.
Οι τελικές πληρωμές που καταβάλλονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1α του άρθρου 32 του ν. 4314/2014, ανεξαρτήτως του ύψους του ποσού καταβολής της ενίσχυσης, δύνανται να κατάσχονται, συμψηφίζονται, παρακρατούνται ή αποδίδονται για λογαριασμό του δικαιούχου προς το Ελληνικό Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία, εφόσον υπάρχει ο όρος της παρακράτησης στα αποδεικτικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας που προσκομίζει στην Υπηρεσία ο δικαιούχος.
Οι αρχικές και οι ενδιάμεσες πληρωμές καταβάλλονται με την προσκόμιση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημέρωσης, όπου απαιτείται, σύμφωνα με τις ισχύουσες γενικές διατάξεις περί φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων χωρίς όμως τον όρο της παρακράτησης. Στις περιπτώσεις αυτές οι ενισχύσεις καταβάλλονται στους δικαιούχους, καθότι δεν κατάσχονται, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται με τυχόν οφειλές του δικαιούχου προς το Ελληνικό Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την καταβολή της τρίτης δόσης είναι η επιχείρηση να μην έχει διακόψει τη λειτουργία της. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν. 4314/2014 η ενίσχυση καταβάλλεται εντός 90 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης καταβολής.
8.3 Διενέργεια Επιτόπιας Επαλήθευσης
Μετά από κάθε αίτηση για καταβολή της ενίσχυσης, διενεργείται επιτόπια επαλήθευση.
Οι επιτόπιες επαληθεύσεις πραγματοποιούνται από υπαλλήλους της Δ.ΥΠ.Α. στον χώρο δραστηριοποίησης του δικαιούχου.
Θα διενεργηθούν τρεις (3) επιτόπιες επαληθεύσεις μετά την υποβολή των ως άνω αιτημάτων για καταβολή ενίσχυσης και πριν την καταβολή της κάθε δόσης.
Η ανάθεση των επιτόπιων επαληθεύσεων σε ελεγκτές γίνεται με απόφαση από τα αρμόδια Τμήματα Διοικητικών Υπηρεσιών των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 1952/39/15.7.2016 απόφαση του Δ.Σ., όπως ισχύει.
Για τις επαληθεύσεις λαμβάνονται υπόψη το ισχύον νομικό, θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο, η απόφαση ένταξης και τυχόν τροποποιήσεις αυτής.
Κατά την επιτόπια επαλήθευση ελέγχονται μεταξύ άλλων:
i. Η πραγματική λειτουργία της επιχείρησης στην επιλέξιμη δραστηριότητα.
ii. Η λειτουργία της επιχείρησης σε αυτόνομο επαγγελματικό χώρο σύμφωνα με τα στοιχεία της Προσωποποιημένης Πληροφόρησης από το TaxisNet), στον οποίο δεν συστεγάζεται άλλη επιχείρηση ούτε χρησιμοποιείται με οποιοδήποτε τρόπο ως κατοικία, εκτός των περιπτώσεων του άρθρου 4 της παρούσας.
iii. Αν έχει αναρτηθεί η επίσημη αφίσα του συγχρηματοδοτούμενου έργου σε εμφανές σημείο της επιχείρησης.
iv. Αν υπάρχουν υποδομές διευκόλυνσης (κτιριακές ή άλλες ανάλογα τι απαιτείται) πρόσβασης ΑΜΕΑ.
Αναφορικά με τη διασφάλιση προσβασιμότητας ΑμεΑ ισχύουν τα ακόλουθα:
• Στην πράξη περιλαμβάνονται όλες οι απαιτήσεις, ώστε να εξασφαλίζεται η προσβασιμότητα στα ΑμεΑ ή η ενσωμάτωση λειτουργιών προσαρμοσμένων στις ανάγκες των ΑμεΑ.
• Δεν προβλέπονται απαιτήσεις για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας στα ΑμεΑ, λαμβάνοντας υπόψη τη φύση της πράξης βάσει της οποίας δεν κωλύεται ή δεν απαιτείται η προσβασιμότητα στα ΑμεΑ.
• Όταν διαπιστώνεται κατά την επιτόπια επαλήθευση ότι η επιχείρηση δεν διαθέτει υποδομές για πρόσβαση ΑΜΕΑ, ζητείται από τους ελεγκτές να υποβληθεί από την επιχείρηση Υπεύθυνη Δήλωση με την οποία η επιχείρηση δεσμεύεται ότι θα τις δημιουργήσει μέχρι την τελευταία επιτόπια επαλήθευση που οδηγεί στην τελική πληρωμή του δικαιούχου.
• Καλύπτεται η υποχρέωση της προσβασιμότητας ΑΜΕΑ μέσω ιστοσελίδας για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται και σε Κ.Α.Δ. σχετικό με την ηλεκτρονική πώληση (e-shop), την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών κ.ο.κ. Ο δικαιούχος προσκομίζει το link της ιστοσελίδας ή ό,τι άλλο δικαιολογητικό κρίνει απαραίτητο προς απόδειξη των ανωτέρω.
Κατά την 3η επαλήθευση πρέπει υποχρεωτικώς να επαληθεύεται η τήρηση του κριτηρίου προσβασιμότητας. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι το εν λόγω κριτήριο δεν τηρείται όπως ορίζεται ανωτέρω, οι δικαιούχοι απεντάσσονται από τη δράση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12 της παρούσας.
Κατά την επιτόπια επαλήθευση, επιδίδεται αντίγραφο του πορίσματος του ελέγχου στον δικαιούχο. Στη συνέχεια, καταχωρείται στο ΠΣΚΕ η Έκθεση Επαλήθευσης (Ελέγχου) από τους αρμόδιους ελεγκτές.
8.4 Διενέργεια Διοικητικής Επαλήθευσης
Μετά τη διενέργεια της επιτόπιας επαλήθευσης, το Τμήμα ή το Γραφείο Παρακολούθησης Προγραμμάτων Ενεργητικών Πολιτικών της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ2) προβαίνει σε διοικητική επαλήθευση των στοιχείων που έχει επισυνάψει ο δικαιούχος στην αίτησή του για καταβολή ενίσχυσης και καταχωρείται η Έκθεση Πιστοποίησης στο ΠΣΚΕ. Στη συνέχεια ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας προβαίνει στην έκδοση σχετικής απόφασης.
8.5 Καταβολή ενίσχυσης
Το Τμήμα ή το Γραφείο Παρακολούθησης Προγραμμάτων Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ2), ύστερα από την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης και των δικαιολογητικών για την καταβολή της ενίσχυσης για κάθε δόση από τον δικαιούχο καθώς και την επιτόπια και διοικητική επαλήθευση, προβαίνει στην έκδοση εγκριτικής απόφασης για την καταβολή της ενίσχυσης της κάθε δόσης.
Σε περίπτωση που το αίτημα καταβολής ενίσχυσης υποβληθεί εκπρόθεσμα, πέραν των οριζόμενων προθεσμιών της παρ. 8.2 του παρόντος άρθρου, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ2) προβαίνει σε απόφαση απόρριψης καταβολής του συγκεκριμένου ποσού.
Είναι δυνατή η επιμήκυνση της προθεσμίας των 30 ημερών κατά τριάντα (30) ημέρες, ύστερα από αίτηση της επιχείρησης και έκδοση σχετικής απόφασης του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ2) της Δ.ΥΠ.Α.
Σε περίπτωση που κατά την υποβολή του αιτήματος καταβολής δόσης, οι δικαιούχοι δεν έχουν επισυνάψει κάποια από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σύμφωνα με τα οριζόμενα της παρ. 8.2 του παρόντος άρθρου, οι αρμόδιες Υπηρεσίες κατά τον διοικητικό έλεγχο (Έκθεση Πιστοποίησης), αναζητούν τα εν λόγω δικαιολογητικά από τους δικαιούχους, ορίζοντας προθεσμία για την προσκόμισή τους. Εφόσον προσκομισθούν στην προθεσμία που έχει θέσει η Υπηρεσία, επισυνάπτονται στην Έκθεση Πιστοποίησης.
Αν δεν προσκομισθούν, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ2) προβαίνει σε απόφαση απόρριψης καταβολής του συγκεκριμένου ποσού.
Η καταβολή της πρώτης δόσης συνδέεται με τη συμπλήρωση του απογραφικού δελτίου εισόδου μέσα στο ΠΣΚΕ. Σε κάθε περίπτωση, η καταβολή της ενίσχυσης έπεται της τροποποίησης της Απόφασης Ένταξης, όπως προβλέπεται στην παρ. 7.5 του άρθρου 7 της παρούσας.
Η καταβολή της τρίτης και τελευταίας δόσης συνδέεται με τη συμπλήρωση του απογραφικού δελτίου εξόδου στο ΠΣΚΕ.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΑΞΕΩΝ
Μετά τη σύνταξη της Έκθεσης Επαλήθευσης των συνολικών στοιχείων της πράξης, και με βάση τα αποτελέσματά της και τη σύνταξη της έκθεσης πιστοποίησης, ο Προϊστάμενος προβαίνει στη σύνταξη της Βεβαίωσης Ολοκλήρωσης Πράξης μέσω του ΠΣΚΕ, την οποία κοινοποιεί στο δικαιούχο.
Με τη βεβαίωση αυτή:
i. βεβαιώνεται η ολοκλήρωση της υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της πράξης (όπως επιβεβαιώνεται από το τελικό αποτέλεσμα της επαλήθευσης δαπανών (συνολική δαπάνη και αντιστοιχούσα δημόσια δαπάνη) όλων των προηγούμενων ενδιάμεσων Αιτημάτων Πληρωμής καθώς και του τελικού Αιτήματος,
ii. ορίζεται το τελικό καταβλητέο ποσό της δημόσιας συνεισφοράς,
iii. καθορίζεται το τελικό χρηματοδοτικό σχήμα της Πράξης,
iv. διαπιστώνεται η τήρηση των υποχρεώσεων του Δικαιούχου που τίθενται στην απόφαση ένταξης Χρηματοδότησης και ειδικότερα αυτές περί δημοσιότητας, προσβασιμότητας ΑΜΕΑ και υποβολής απαιτούμενων στοιχείων,
v. διαπιστώνεται η συμμόρφωση του Δικαιούχου με τυχόν συστάσεις προγενέστερων επαληθεύσεων / επιθεωρήσεων / ελέγχων που έχουν διενεργηθεί στην πράξη.
Η αρμόδια Υπηρεσία κοινοποιεί τη Βεβαίωση Ολοκλήρωσης Πράξης στον δικαιούχο. Όλα τα σχετικά έγγραφα και στοιχεία τεκμηρίωσης αρχειοθετούνται στον Φάκελο Πράξης.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ
α) Ο δικαιούχος της ενίσχυσης υποχρεούται στην τήρηση των όρων που προβλέπονται στην παρούσα.
β) Ο δικαιούχος της ενίσχυσης δεν μπορεί να ενισχυθεί από άλλο Εθνικό ή Κοινοτικό Πρόγραμμα για την υλοποίηση της ίδιας πρότασης ή τμήματος αυτής. Σε αντίθετη περίπτωση επιβάλλεται ολική επιστροφή της δημόσιας επιχορήγησης.
γ) Κατά τη διάρκεια της δράσης, ο δικαιούχος δεν μπορεί να ενισχυθεί από άλλα Εθνικά ή Κοινοτικά Προγράμματα ενίσχυσης επιχειρήσεων.
Ιδίως για την επιχορήγηση δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας ισχύουν τα εξής:
– για τη δημιουργία της πρώτης θέσης εργασίας στην επιχείρηση ο δικαιούχος δεν δύναται να ενισχυθεί από άλλα Εθνικά ή Κοινοτικά Προγράμματα, δεδομένου ότι στο ποσό της παρούσας ενίσχυσης συμπεριλαμβάνεται δαπάνη για τη δημιουργία μιας θέσης εξαρτημένης εργασίας.
– για τη δημιουργία επιπλέον θέσεων εργασίας (πέραν της πρώτης) ο δικαιούχος δύναται να επιχορηγηθεί από προγράμματα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας (ΝΘΕ).
δ) Ο δικαιούχος της ενίσχυσης οφείλει να μην διακόψει τη λειτουργία της επιχείρησής του και να λειτουργεί για χρονικό διάστημα 12 μηνών από την έναρξη δραστηριότητας. Σε αντίθετη περίπτωση επιβάλλεται επιστροφή της δημόσιας επιχορήγησης αναλογικά προς την περίοδο για την οποία δεν εκπληρώθηκαν οι απαιτήσεις.
ε) Ο δικαιούχος οφείλει να μην μεταβάλει ουσιαστικά την ενισχυθείσα επένδυση και κατά τρόπο που επηρεάζει τη φύση, τους στόχους ή τους όρους υλοποίησης ή που θα μπορούσε να οδηγήσει σε υπονόμευση των αρχικών στόχων της.
στ) Ο δικαιούχος της ενίσχυσης οφείλει να τηρεί την Ενωσιακή και Εθνική Νομοθεσία κατά την εκτέλεση της πράξης και ιδίως όσον αφορά την αειφόρο ανάπτυξη, την ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών, τη μη διάκριση και την προσβασιμότητα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες.
ζ) Επίσης ο δικαιούχος των ενίσχυσης πρέπει:
i. Να πραγματοποιεί το σύνολο των ενεργειών μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) διασφαλίζοντας την ακρίβεια, την ποιότητα και πληρότητα των στοιχείων που υποβάλλει στο ΠΣΚΕ.
ii. Να τηρεί και να ενημερώνει τον φάκελο της πράξης με όλα τα στοιχεία που αφορούν στην εκτέλεση της πράξης έως την ολοκλήρωση και την αποπληρωμή της. Όλα τα δικαιολογητικά τηρούνται από την επιχείρηση καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης αλλά και στη συνέχεια για τρία (3) χρόνια μετά τη λήξη του Ε.Π. και τίθενται στη διάθεση των αρμοδίων οργάνων του Δημοσίου ή των αρμοδίων οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης εφόσον ζητηθεί σχετικός έλεγχος και σε κάθε περίπτωση για δέκα (10) έτη μετά τη χορήγηση της τελευταίας ενίσχυσης. Τα ανωτέρω έγγραφα διατηρούνται υπό τη μορφή είτε πρωτοτύπων είτε αντιγράφων των πρωτοτύπων ή σε κοινώς αποδεκτούς φορείς δεδομένων περιλαμβανομένων των ηλεκτρονικών εκδόσεων των πρωτότυπων εγγράφων ή εγγράφων που υπάρχουν μόνο σε ηλεκτρονική μορφή όπως ορίζει το άρθρο 140 του Καν. 1303/2013 (διαθεσιμότητα εγγράφων).
iii. Να λαμβάνει όλα τα μέτρα πληροφόρησης που προβλέπονται στο Παράρτημα XII του Καν. 1303/2013 και ειδικότερα:
– Κατά τη διάρκεια υλοποίησης της δράσης υποχρεούται να τοποθετήσει σε εμφανές σημείο της επιχείρησης αφίσα αναφορικά με τη συνδρομή του ταμείου στην υλοποίηση του έργου.
– Να ενημερώνει το κοινό σχετικά με τη στήριξη που έχει λάβει από το ΕΚΤ παρέχοντας στον διαδικτυακό τόπο του, εάν υπάρχει, σύντομη περιγραφή της πράξης, ανάλογης προς το επίπεδο της στήριξης, που περιλαμβάνει τους στόχους και τα αποτελέσματά της και επισημαίνει τη χρηματοδοτική συνδρομή από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
– Να αποδέχεται τη συμπερίληψή του στον κατάλογο των πράξεων του Ε.Π. που δημοσιοποιεί ο ΕΦ, στη διαδικτυακή πύλη www.espa.gr, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 115 και στο Παράρτημα ΧΙΙ του Καν. 1303/2013, και στο οποίο αναφέρονται: η ονομασία του δικαιούχου και της πράξης, σύνοψη της πράξης, ημερομηνία έναρξης της πράξης, καταληκτική ημερομηνία πράξης, συνολική επιλέξιμη δαπάνη, ποσοστό συγχρηματοδότησης, ταχυδρομικός κώδικας, ή άλλη κατάλληλη ένδειξη της τοποθεσίας, χώρα, ονομασία της κατηγορίας παρέμβασης της πράξης.
ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΕΓΚΑΙΡΑ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΑ : Επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για να εξετάσουμε τις ευκαιρίες επιδότησής σας & να σχεδιάσουμε μαζί την επιχειρηματική σας πρόταση, με ολοκληρωμένες προτάσεις, για το μέγιστο οικονομικό σας όφελος.
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΜΑΣ : Αναλαμβάνουμε όχι μόνο την εκπόνηση και υποβολή της πρότασής σας, αλλά και το συνολικό σχεδιασμό και τη μελέτη του έργου, καθώς και τη διαχείριση της υλοποίησης με εξειδικευμένους συνεργάτες. Ενδεικτικά : Δωρεάν έλεγχος προϋποθέσεων συμμετοχής, Δωρεάν ενημέρωση για τις επιλέξιμες δαπάνες και για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται , Δωρεάν προ-φάκελος επιδότησης, Δόμηση του «πνεύματος» του επενδυτικού σχεδίου, Κατάρτιση Προϋπολογισμού δαπανών με ολοκληρωμένες προτάσεις ενεργειών και Ηλεκτρονική υποβολή της Αίτησης Χρηματοδότησης, Παρακολούθηση πορείας Αξιολόγησης, Φυσική υποβολή του φακέλου συμμετοχής, Εποπτεία υλοποίησης επένδυσης, Συγκέντρωση Δικαιολογητικών για τη Σύνταξη & Υποβολή των ενδιάμεσων αιτήσεων εκταμίευσης & έκθεσης ολοκλήρωσης του επενδυτικού σχεδίου.

Αφήστε μια απάντηση